Zasady świadczenia teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej

Informujemy, że w celu zapobiegania COVID-19 w naszej przychodni obowiązują następujące zasady przyjęć Pacjentów:

  • Podczas rejestracji telefonicznej Pacjent zgłasza aktualny problem zdrowotny, podaje numer telefonu do kontaktu i otrzymuje termin teleporady lub wizyty.
  • W czasie teleporady lekarz dzwoni do Pacjenta na podany numer, dokonuje oceny stanu Pacjenta i ustala, czy teleporada jest wystarczająca dla aktualnego problemu zdrowotnego czy konieczna będzie wizyta osobista, wizyta domowa czy inne świadczenie medyczne. Pacjent ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z lekarzem. Należy przestrzegać punktualności. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z Pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut, lekarz może zrezygnować z kolejnych prób przeprowadzenia teleporady.
  • Nadal będą realizowane zamówienia na leki przyjmowane przewlekle. Zamówienia należy składać:
    (i) pisemnie – wrzucając do skrzynki na listy umieszczonej na budynku przychodni;
    (ii) mailowo na adres medicus8a@wp.pl
    (III) telefonicznie (tel.798-82-80-02) od poniedziałku do piątku w godzinach 11-15

Zachęcamy przy tym do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP), dzięki któremu Pacjent otrzymuje wiadomość SMS z kodem e-recepty od razu po jej wystawieniu przez lekarza.

Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporad w ramach podstawowej opieki zdrowotnej