Zasady rejestracji pacjentów do poradni podstawowej opieki zdrowotnej w przychodni Medicus X

Ogólne zasady rejestracji:

  1. Rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00, w tym rejestracja telefoniczna od godziny 7:15.
  2. Pacjent może zarejestrować się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem upoważnionej osoby trzeciej lub elektronicznie – za pośrednictwem poczty e-mail (medicus8a@wp.pl). Numery telefonów do rejestracji:

Wymagane dokumenty:

  1. Dowód tożsamości.
  2. Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta w sytuacji, kiedy będzie miał zastosowanie.

Ustalenie terminu wizyty:

  1. Pacjenci rejestrujący się rano w danym dniu z dolegliwościami nagłymi są przyjmowani w dniu bieżącym. Inni pacjenci są zapisywani do terminarza zgodnie z kolejnością przyjęć do danego lekarza POZ.
  2. Pacjentowi wyznaczany jest termin wizyty, wraz ze wskazaniem godziny. Dzień i godzina uzyskania świadczenia powinny być uzgodnione w miarę możliwości z pacjentem. Wskazanie pacjentowi dnia i godziny udzielania świadczenia koreluje z harmonogramem udzielania świadczeń przez danego lekarza POZ. W harmonogramie każdego lekarza są wydzielone terminy dla pacjentów rejestrujących się w danym dniu rano z kolejki w rejestracji oraz terminy dla pacjentów rejestrujących się z wyprzedzeniem na planową wizytę. Pacjent, który rejestruje się osobiście, otrzymuje informację na piśmie (np. na odpowiedniej karteczce) dotyczącą terminu wizyty.

Ważne informacje

  1. Świadczenie udzielane jest pacjentowi, który posiada aktualną deklarację wyboru lekarza POZ.
  2. Istnieje możliwość udzielania świadczenia pacjentowi spoza listy pacjentów POZ przychodni w przypadkach pilnych, kiedy nie jest możliwe udzielenie świadczenia przez lekarza POZ, do którego pacjent jest zapisany. Świadczenia takie udzielane w sytuacjach pilnych mają charakter doraźny. Pacjent, któremu udzielono takiego świadczenia, musi kontynuować leczenie u swojego lekarza POZ. Podobnie istnieje możliwość udzielania świadczenia osobie spoza Polski, a zamieszkałej i ubezpieczonej w kraju Unii Europejskiej, posiadającej kartę EKUZ. Takie świadczenie również może mieć tylko charakter doraźny. Pacjent musi kontynuować leczenie w kraju Unii, w którym posiada ubezpieczenie.
  3. W przypadku rezygnacji przez pacjenta z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.
  4. Pacjent w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia może być przyjęty w trybie nagłym. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.