Zasady rejestracji pacjentów do poradni podstawowej opieki zdrowotnej w przychodni Medicus X
Ogólne zasady rejestracji:
- Rejestracja pacjentów odbywa się codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00, w tym rejestracja telefoniczna od godziny 7:15.
- Pacjent może zarejestrować się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem upoważnionej osoby trzeciej lub elektronicznie – za pośrednictwem poczty e-mail (medicus8a@wp.pl). Numery telefonów do rejestracji:
Wymagane dokumenty:
- Dowód tożsamości.
- Stosowny dokument potwierdzający przywileje i uprawnienia pacjenta w sytuacji, kiedy będzie miał zastosowanie.
Ustalenie terminu wizyty:
- Pacjenci rejestrujący się rano w danym dniu z dolegliwościami nagłymi są przyjmowani w dniu bieżącym. Inni pacjenci są zapisywani do terminarza zgodnie z kolejnością przyjęć do danego lekarza POZ.
- Pacjentowi wyznaczany jest termin wizyty, wraz ze wskazaniem godziny. Dzień i godzina uzyskania świadczenia powinny być uzgodnione w miarę możliwości z pacjentem. Wskazanie pacjentowi dnia i godziny udzielania świadczenia koreluje z harmonogramem udzielania świadczeń przez danego lekarza POZ. W harmonogramie każdego lekarza są wydzielone terminy dla pacjentów rejestrujących się w danym dniu rano z kolejki w rejestracji oraz terminy dla pacjentów rejestrujących się z wyprzedzeniem na planową wizytę. Pacjent, który rejestruje się osobiście, otrzymuje informację na piśmie (np. na odpowiedniej karteczce) dotyczącą terminu wizyty.
Ważne informacje
- Świadczenie udzielane jest pacjentowi, który posiada aktualną deklarację wyboru lekarza POZ.
- Istnieje możliwość udzielania świadczenia pacjentowi spoza listy pacjentów POZ przychodni w przypadkach pilnych, kiedy nie jest możliwe udzielenie świadczenia przez lekarza POZ, do którego pacjent jest zapisany. Świadczenia takie udzielane w sytuacjach pilnych mają charakter doraźny. Pacjent, któremu udzielono takiego świadczenia, musi kontynuować leczenie u swojego lekarza POZ. Podobnie istnieje możliwość udzielania świadczenia osobie spoza Polski, a zamieszkałej i ubezpieczonej w kraju Unii Europejskiej, posiadającej kartę EKUZ. Takie świadczenie również może mieć tylko charakter doraźny. Pacjent musi kontynuować leczenie w kraju Unii, w którym posiada ubezpieczenie.
- W przypadku rezygnacji przez pacjenta z ustalonego terminu wizyty lub konieczności zmiany terminu obowiązkiem pacjenta jest powiadomienie o tym fakcie rejestracji. Umożliwi to wykorzystanie wolnego terminu przez inne osoby.
- Pacjent w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia może być przyjęty w trybie nagłym. Decyzję o przyjęciu pacjenta w trybie nagłym podejmuje lekarz.

